usrah.. oh usrah...

28 February 2009
alhamdulillah baru aje selesai berusrah dengan adik2. rindu sangat sebab dah lama tak duduk berbincang macam ni. terasa sedikit sangat ilmu, tapi kami saling berkongsi dan saling ingat mengingati.

aku kagum dengan adik2 usrah aku. tergambar waktu aku mula2 usrah dulu. semangat aku tak seperti mereka. mungkin kerana faktor waktu itu minda aku lebih kepada yang lain. tapi alhamdulillah berkat usaha kak naqibah aku disini pula aku akhirnya. dan ketenangan yang di cari aku jumpa.

adik2 usrah aku semuanya ceria. semuanya punya character tersendiri. biha nampak serius tapi sangat lembut sebenarnya. aniza nampak tegas tapi agak gelabah. berbanding zura terlalu tenang. ada gaya bakal pengerusi HEWI. calon MPP pastinya milik diana. tak pernah kalah dengan isu semasa dan pandangan yang tajam tapi selamba. dan yang pasti syahida terlalu kreatif dan kaya dengan ilmu pembacaannya.

aku bersyukur kerana mereka rajin berusrah. kalau dulu usrah 80% daripada aku, namun sekarang sebaliknya pula berlaku. masing2 dah berani membawa idea dan pandangan masing2. usrah kami kadang2 melarut sampai jam 1.00 pagi. namun terasa sekejap sangat. segala masalah dirungkai bersama. segala keputusan di buat bersama. saling membrainstorm penyelesaian.

semoga hati2 kami sentiasa ditautkan atas dasar cinta pada sang Ilahi. tiada erti kami berhalaqah atas sekadar mengisi masa. semuanya kerana Allah. demi keberlangsungan Islam. di mana dapat kita berkasih sayang kerana Allah jika tidak di halaqah. aku mula merasai indahnya bersama sahabat2 yang saling mencintakan Allah.

kepada sahabat2 lain. jom kita gerakkan Usrah. mantapkan Usrah. tingkatkan budaya berfikir di kalangan adik2 usrah kita. inject mereka dengan semangat tajdid dan keinginan untuk berjuang. kita bekerja dengan kefahaman bukan semangat!

Semoga aku istiqomah dalam gerak kerja aku. semoga adik2 sekalian istiqomah dalam perjuangan. ingat kita adalah abid, pemakmur bumi dan khalifah. dalam setiap langkah kita harus sentiasa berdakwah. ingat buat kerja ikut kefahaman!

terima kasih adik2 atas hadiah creatif untuk bday akak. akak sayang korang juga!

0 comments: