permata buat .....

22 February 2009

Kopratasa


Permata (Untuk Isteri Ku)

Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

hari ini agak busy tapi aku boleh relaks boleh. hehe tak delah sebok gak pulun study ni. yalah esok malam ada test CONTROL. subject yang membunuh dan terbunuh....

untuk mengelakkan daripada tertido (almaklumlah buku control ni bukannya buku komik) aku pu menyumbatkan telinga aku dengan lagu yang semuanya lagu lama. apasal lagu lama? entahlah saja nak rasa angin ain pulak. or maybe dah terpengaruh dengan kak Helia dengar lagu zaman2 dia kot. hehehe jangan marah kak nanti kena jual...

entah macam mana tetiba terpasang pulak lagu kopratasa. tak sangka lagu "permata untuk isteri" ada terselit dalam playlist lagu2. aku pun layanlah... tetapi tetiba terhenti pula.baru aku terperasan puitis juga lirik dia.

terasa ikhlas apa yang ingin di sampaikan oleh kopratasa. jika nak bandingkan lagu2 cintan cintun yang ada pada hari ini dengan lagu ni memang jauh macam langit dengan bumi. liriknya bersahaja tetapi sopan dan memuhasabahkan.

walaupun aku tak kahwin lagi, tapi aku terasa suka sangat lagu ni. lagu yang baik untuk dihadiahkan oleh seorang suami kepada seorang Isteri. nasihatnya sampai ke hati. kalau si isteri tu tak terasa memang keras hati, buta hatilah perempuan macam tu.

apa pun aku memang suka lagu ni dan tak salah rasanya aku tujukan lagu ni khas untuk semua wanita2 yang bergelar isteri dan bakal menjadi isteri...

suami adalah anugerah dan isteri juga anugerah. suami dan isteri akan hidup untuk sepanjang hayat mereka. perlu untuk sebuah persefahaman dan kefahaman mengenai tanggungjawab masing2. cintakan lahir atas izin Tuhan, maka jagaiah ia kerana tdak semua orang di anugerahkan cinta. cinta dalam rumah tangga untuk Tuhan, untuk pasangan, untuk anak2 dan untuk keluarga...

apa yang aku mengarut ni.... tak de pengalamanlah katakan.....

0 comments: