on my DAY!!!

20 February 2009
ahamdulillah... dah masuk 22 tahun. dah semakin tua. seronok sangat bila ada sahabat2 yang ingat bday kita. tambah seronok bila celcom bagi 7 hari percuma sms and call. huhu sapalah yang aku nak call ni. dan lagi best bila maxis pun bagi satu hari free call ke semua num maxis. apa lagi bergayur habislah dengan mama.

pesan mama...
study baik2... kita orag susah, ilmu aje yang boleh tolong kita. orang yang tak da ilmu alamatnya duduk kat ceruk dapurlah. hah taknak kan duduk ceruk dapur...

kalau fail kena kawin. huhu lagi taknak! dari aku upsr, pmr, spm, matrik sampai la ni asyik kena gertak kalau fail kena kawin. huhu ni penderaan mental ni. tapi tak kisah aku tau family aku takkan aniaya anak dorang yang kuat memberontak ni. hehehe

sejak dapat moto ni dah tak ingat mama n papa. rasa nak nangis puak bila mama cakap macam tu. tapi lepas explain yang aku busy dengan PSM dorang faham. tapi aku tahu itu bukan alasan. family come first Mas.... tapi kalaulah mama n papa tahu betapa hati ini terlalu merindui rumah. sengaja aku busykan diri supaya penyakit HOMESICK tu tak kembali hinggap dalam diri aku. dan mama n papa harus tahu ada yang lebih aula di sini. di sini aku temui jalan yang membawa aku bercinta denganNya yang tak mudah aku dapat di tempat lain. dan aku bimbang aku akan kehilangan cinta ini jika aku kembali. terlalu banyak ujian.

amirah datang rumah esok... dia dah pandai jalan. laju betul dia jalan. petah dia bercakap sampai mama pun tak faham. selalu dia datang dia cari kak acik dia. mama selalu kata kak cik ko ada kat asrama...lama lagi dia nak balik... OWH AMIRAH anak sedara aku... rindu betul. sayang sangat kat Amirah. sempat aku pesan mama suruh amik pic amirah n send kat aku. terlalu rindu. last time aku main ngan amirah masa aku pasangkan video cute yang dia suka sangat tengok. terasa macam mana manjanya dia melentok2kan kepala dia dekat peha aku minta dipasang semula video tu. hai budak ni kecik2 lagi dah merasa tekan key pad laptop.

semuanya indah bila berbicara dengan orang yang kita sayang. hm... rindu benar pada rumah.

wah... jam menunjukkan tinggal seminit lagi sebelum 21/2 so berakhirlah hari aku...

em... sikit lagi..... selamat hari jadi pada diri... (akulah orang terakhir yang wish bday)

so sekarang dah 21/2

tiada sambutan bday... tak kisah sebab tu yang aku suka. semuanya sunyi untuk aku muhasabah diri. terkadang rasa sedikit menyesal sebab ada banyak perkara yang aku rancang nak buat tapi masih tak buat. antaranya nak mengembara ke semenanjung Malaysia. tapi sebenarnya aku dah mengembara bersama sahabat. eh.. maknanya dah buatlah kan. dari JB ke Melaka then ke Kelantan pulang ke JB.

moto pun dah beli... hm.... apa yang tak buat lagi?

itulah manusia kita tak pernah rasa puas dengan apa yang kita ada. tapi aku bersyukur kerana di usia 22 tahun ini aku mulai rasa perbezaan berbanding dengan umurku sebelum2 ni.

kalau dulu aku sering terpengaruh dengan cinta dunia. fikiran aku terkongkong dalam satu kotak yang cukup sempit, tapi hari ini semuanya jauh berbeza. aku tertawa apabila mengenangkan kembali apa yang aku inginkan sebelum ini. betullah orang kata masa akan mengajar kita menjadi dewasa dan bagi aku sahabat juga akan membawa kita malah kadang2 mencorak kita untuk menjadi siapa diri kita hari ini. alhamdulillah aku punya sahabat yang membawa aku menuju cintaNya.

hari ini sahaja hariku di isi dengan pelbagai aktiviti yang padat dan sangat menarik. paginya class dan lab reaction. 11.30am habis dari lab reaction aku bergegas ke BOMI untuk join team Srikandi Kilaun Belati (HEWI) untuk edar risalah Seruan Jumaat ke arked di sekitar UTM. petangnya dapat juga nap sekejap. then bawak kak Helia shoping barang kat Giant. malam mengahadiri 2 program serentak. satu program (diskusi Iman) jasad ku tiada di sana cuma MP3 ku yang merakam segala butir bicara aku tinggalkan. dan aku n kak Helia menghalakan tumpuan ke program Tangisan Gaza. Dr hatta menyampaikan perkongsian beliau sewaktu di Gaza dengan baik sekali. walaupun hanya 6 hari di sana, aku merasai segala yang dia ingin samapaikan. owh... indahnya tatkala dia mengatakan 2 tempat yang kita akan merasa sangat dekat dengan Tuhan iaitu sewaktu di tanah haram (Makkah) dan juga ketika di Gaza(saat zionist laknatullah menyerang).

mujahidah & mujahideen.... alangakah indahnya jiika Allah memilih aku menjadi salah seorang daripada syuhadaNya. alangkah indahnya jika Dia memberikan aku kekuatan untuk menjadi seorang jihadist. memang mudah berkata tapi aku tahu ia tidak semudah tu. sebab itu aku berharap aku dipilih oleh Allah untuk syahid di jalanNya....

itulah keinginan ku... aku mahu menjadi pemikir untuk Islam. walaupun akulah yang sering tenggelam dalam meeting tapi aku tetap mahu menjadi penggerak Islam di kalangan Muslimat. aku tidak kira apa orang mahu berkata. janji Allah suka.

Ya Allah... tambahkanlah kecintaan ku kepadaMu melebihi kecintaanku kepada duniaMu... sesungguhnya indah saat mencintaiMu.. jika Kau ingin aku mati, maka matikanlah di kala saat cintaku padaMu melebihi segalanya....

HanYa meNGhaRap keREDAanMu...


0 comments: