sepi itu indah...

16 June 2009
sepi
sepi menyelubungi diri
walaupun aku terdampar di tengah ribuan manusia
namun terasa bagai hanya aku dan hati ini sahaja yang berbicara
mengapa sukar untuk aku merasakan kemeriahan yang membenakkan rasa?

teriakan teman
umpatan rakan
kejian musuh
semuanya ibarat angin yang berlalu
apa perlu aku berhenti dan menoleh pada mereka?
andai dikemudiannya hatiku yang terluka
lantas berpaling adalah yang selayaknya

aku dan duniaku sendiri
semakin hari aku semakin menyendiri
aku tak minta untuk menjadi hebat seperti mereka
aku tak pernah mengimpi untuk menjadi pujaan di kalangan mereka
aku mahu menjadi yang insan biasa sahaja
namun tetap menjalankan agendanya tanpa mengacau sesiapa

apa sukar ke manusia seperti aku untuk diterima
apa terasa mudah ke manusia yang cintakan sepi untuk dibiarkan bahagia
lantas ada yang mengambil kesempatan akan diamnya si pecinta sepi
begitu berani kalian merobek privasi diri ini

Ya aku pecinta sepi
aku pecinta suasana senyap di pagi hari
jauhi aku jika kalian takut merasa bosan
dekati aku jika ingin berkongsi cantiknya mentari

SEPI ITU INDAH



(ditujukan khas kepada budak2 practical kat lab aku... hehehe)