masalah jiwa

16 November 2009
mungkin saya dihantui MANDATORI karya Ramli Awang Murshid sebab itu malam ini fikiran saya rasa berbalam-balam.

entah kenapa saya merasa sangat takut merasa sendiri lantaran sering berada di posisi ditinggalkan. ditinggalkan bukan bererti mereka pergi meninggalkan saya dengan sengaja tapi tidak sengaja. ditinggalkan kerana saya merasa gembira berasa sendiri.

entahlah. tapi malam ini terlalu sunyi. seakan wujud 2 atau 3 karekter dalam diri saya yang sedang memaki-maki pada beberapa nama yang dianggap curang dalam perhubungan. AWAS perhubungan bukan hanya berkaitan cinta sebaliknya konsepnya luas.

saya tahu perasaan ini sangat bahaya. lantas bisa merosakkan emosi malah mungkin menjadikan saya gila.

saya rasa sunyi dan sendiri. tapi saya sentiasa tahu Tuhan sentiasa ada melindungi saya. "jika kamu memilih Aku menjadi pendampingmu, maka Aku akan bersamamu tetapi jika kau memilih selainKu mendampingiku maka kau akan berada dalam kesesatan." saya tidak ingat ayat apa dan dalam surah apa yang berbunyi sedemikian.

Ingatlah Allah hatikan menjadi tenang. mengapa membiarkan masalah dunia dan perasaan sakit hati menjauhkan kamu dariNya, seharusnya sakit itu dianggap sebagai ujian yang diberi Allah untuk mendekatkan lagi kita padaNya.

Allah rindu pada air matamu yang mengharapkan pertolongan daripadaNya...

0 comments: