raja lawak

18 March 2011

malam ni secara tidak sengaja saya menonton raja lawak akhir. saya bukanlah selalu mengikuti siri ini cuma kadang2 tertengok atau tidak sengaja tertengok. Abang saya selalu kata Man pelawak yang bagus, namun sampai ke saat sebelum malam tadi saya tidak pernah melihat Man melawak...

tadi saya dapat melihat ketiga-tiga finalis melawak dalam 2 segment

pandangan peribadi

saya merasa sungguh dangkal dan bosan dengan orang2 yang melawak tetapi berbaur lucah... sungguh steretaip dan tidak ada mesej.. terasa seperti diperbodohkan dan adakah mereka memikirkan semua penonto ni berjiwa dan berotak kotor? sedangkan rancangan ini adalah rancangan tontonan seisi keluarga yang ada orang besar dan kanak2.. bagi saya mereka yang melawak sebegini sudah kehabisan idea atau malas utk study!

berbeza...

Man dalam segmen pertama melawak dengan isu kongsi gelap.. entah kenapa saya terhibur.. bagi saya lawaknya punya mesej dan sedikit sebanyak menyampaikan mesej pada remaja dan semua betapa kongsi gelap itu akan mengelapkan masa depan. dalam segmen kedua pula beliau melawak dengan isu mat rempit. mesejnya sangat baik dan cukup selamba..bagi saya lawak yang dipersembahkan mengambarkan beliau membuat homework dan memberi sedikit input kepada penonton.

entah kenapa saya terpanggil utk menulis disini.. cuma ingin berkongsi pandangan peribadi.. =)



0 comments: